lördag 13 september 2008

Äppel- och förkylningstider

Om ni undrar vad jag har haft för mig sen sist så kan jag berätta att i torsdags insjuknade jag i hög feber och huvudvärk. Det var så illa att min kära mamma kom till undsättning i fredagsmorse så att barnen fick frukost och kom i väg till skolan. Tack snälla rara mamma för att du finns ! I går sjönk febern till 38 grader och förkylningen var ett faktum, näsan rinner oavbrutet och hostan har satt in. Jag är helt slut...atjoo!




Äpplena har mognat och de rasar ner från trädet så jag plockade in ett gäng. Så fort jag orkar så blir det baka av för på onsdag är det födelsedag igen.
Sorgen har än en gång kommit på besök och jag kan bara konstatera som så många gånger förr-livet är orättvist!! Min moster somnade in i natt och det var cancern som tog hennes liv. I dag brinner ljusen för henne.
Nu ska jag krypa ner i soffan och om jag orkar bläddra lite i nya Drömhem & trädgård som kom igår.
x
Kram Camilla


Följ min blogg med bloggkoll

Ps! Ni som väntar på era vinster-ha tålamod, jag skickar paketen så fort jag har piggnat till!

32 kommentarer:

Krusmyntas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LillaFlisan sa...

Det var jag som tog bort kommentaren!
Glömde logga ut!
Ville bara säga att jag tycker synd om dig och jag hoppas att du blir bättre snart!
Kram Flisan

IKT i min vardag sa...

Hej på dig sjukling. Låter inget vidare. Hoppas att det inte är samma bacill som min man har fått. Han har varit dålig i två veckor...:-0

Vilka vackra äppelbilder! Jag fick ett gäng goda Aroma-äpplen av mamsen idag. Bakade smarriga muffins med dem.

Krya på dig!

Kram

Hjärtans sa...

Aldrig kul att vara sjuk dessutom mista en nära är så svårt. Skickar några styrke kramar!

Kram Jenny

Katta sa...

Jasså din stackare du har gått och blivit sjuk du nu. Själv håller jag på att bli bättre efter två veckors riktigt elak förkylnig.Sorgligt med din moster.Ha det bra så länge, kram Katta

Grodmamman sa...

Tråkigt att mista en anhörig. Känner med dig.
Sänder ett gäng med krya-på-dig-kramar också!
Kram

stina sa...

Tråkigt med din moster....å tråkigt att du är sjuk! krya på dig vännen!
Kram Stina

Nettan sa...

Viulken snäll Mamma du har som kan komma & skicka " barnen " till skolan =0).
Låter ingen kul med den " bacillusken " =0(, krya på dig vännen.
Jättetråkigt att din Moster lämnat er, men tanke på hennes diagnos får man hoppas hon har kommit till ett bättre ställe utan sjukdomar & problem, tänker på dig...

Ha det gott..
Kram Nettan

Vecka - Vecka sa...

Oj, du har då inte haft det så trevligt.. styrkekramar och krya på dig!

Väntar med spänning på vinsten! Ingen stress! Bli frisk först!

Ha en skön söndag!

Kram,Lotta

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vilka fina ljuslyktor du visar på bild! Texten är ju helt perfekt! Vemodigt att din moster gått bort. Men jag är övertygad om att hon "finns" ändå. Krya på dej. //Linda

Dubbelörn sa...

Det är en fruktanvärd sjukdom o sorgligt är det att mista en närstående. Hoppas vädret o spec den efterlängtade solen kan skänka en liten ljusstrimma.

Ta hand om dig vännen

Kramar

Lilla huset på prärien sa...

Hej Camilla!

Så härliga höstbilder du visar. Men så tråkigt med din moster! Det är så ledsamt när någon man känner och tycker mycket om går bort. Lite glädje får du komma ihåg att känna över att hon nu slipper lida i alla fall.

Sköt om dig och krya på dig!

Kram Jenny

Levindas Värld sa...

Hoppas du kryar på dig snart, jobbigt å va förkyld! Beklagar sorgen angående din moster... Va fint av dig att tända ljus i fönstret.

Ser mumsigt ut med massa äpplen!

Kram

Vit Spets sa...

Ta hand om dig! skickar massor av styrkekramar...
Kramis
//Siv

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Milla!

Måste först beklaga sorgen. Det är alltid jobbigt när nära och kära tas ifrån jordelivet alldeles för tidigt!!!

Krya på dig vännen!

Kram Annica

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Men stackars dig! Livet är orättvist ibland, det är alltid jobbigt att mista en nära släkting.

Hoppas du har kryat på dig från förkylningen!

Det var verkligen vackra bilder du visade på dina otroligt stora äpplen från trädgården. Här blir äpplena väldigt små och sura.

Krya nu på dig!

Stor kram

karofina sa...

nä vad trist med en sån dunderförkylning!! skönt att det går mot det bättre!

fina äpplen, stora och maffiga! vi får plocka hos grannarna men de är ganska små... går ju alltid att göra nån kaka på det som du säger!

vem fyller år??

kram!

Mjuka sa...

Styrkekramar till dig!!Tänker på dig!
kramkram M

mysiga heestrand sa...

Väldigt fina bilder du tagit man blir verkligen sugen på äpplen....
Beklagar sorgen!
Hoppas att du snart är på benen igen.
Kram Camilla & Marita i Heestrand.

Helena Dovier sa...

Det låter inte som att du har det för roligt just nu... Sorg i familjen och själv nedbäddad på grund av sjukdom - bättre kan man ju ha det. Hoppas att du snart känner dig piggare, och att du har orkat njuta lite av Drömhem & trädgård mitt i alltihop.

Kram från Helena

Vardagslycka sa...

Livet är bra orättvist ibland - sänder de varmaste kramarna till dig och de dina!
Och hoppas att du piggnar till och snart mår bättre!
Kram, Carina

Marie sa...

En stor varm kram till dig Camilla! Så tråkigt med din moster, alltid så ledsamt när någon man har kär går bort.

Kramar Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Du har det inte lätt just nu. Sådan dunderförkylning. så risig var inte jag. Livet är inte rättvist på en ända fläck, inte lätt att mista nära och kära så där.

Hoppas att du kryar på dig snart.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Färjtorp sa...

Hej, kikar in hos dig och hittar massa fint pyssel och annat förstås. Jag blir alldeles inspirerad!!!

Tack för titten.
Kram Johanna

hemtrevnad marie sa...

Å, stackars dig...sjuk , och att mista moster... så sorgligt!
Livet är verkligen inte rättvist!!
Hoppas du piggar på dig, och ta hand om varandra!
kram

Sara sa...

Hejsan
Vilka fina ljusstakar, var har du fått tag på dem? Vad sorgligt med din moster, cancer är så hemskt. Styrkekramar från mig!
Kram Sara

Anonym sa...

Hej camilla !
Tråkigt att höra att du är sjuk och om din moster -
Jag beklagar sorgen .

Kramar Stor-felicia (felicia larsson )

lottens vita och gröna sa...

halloj där cammila, gör mig så ont att du är krokig av förkylning och ledsen!tänker på dig!

styrkekram lotten

Anonym sa...

Camilla...
Tänk att himmelen har berikats med ännu en underbar ängel...som dessvärre fattas dig...jag tycker det som Peter Stormare sa är så klokt..."Gråt ut...det renar alla kanaler och man tänker klarare efteråt"...
Inte lätt att tänka klart när hela kroppen är fylld av elaka baciller... men jag tycker det låter som om du tar hand om dig själv på ett bra sätt!
Var rädd om dig! Jag skickar energi och en stor kram,
Bella

Anonym sa...

Oj vad tråkigt att höra.....bäde om din moster och dig förstås.

Krya på dig ordentligt nu.

Styrkekram från mig
Pernilla

Karin Lindström sa...

Hej Camilla!
Ja ibland så är det inte alltid så lätt livet. Jag hoppas verkligen du känner dig bättre från förskylningen nu iallafall!
Underbara bilder.
Många kramar
Karin

My Lovely Things sa...

Hej!!
Känner med dig!!Förstår att du har det jobbigt nu..sorg, saknad är svåra saker!!

Krya på dig!!!
Underbara äppelbilder..
kram anna