onsdag 24 september 2008

En försmak av julen och tillökning!



Julboken från Jeanne D` Arc Living och ett franskt doftljus med chokladdoft fick jag av min man när jag fyllde år förra veckan. Förstår ni vad glad jag är?! Allt är beställt hos A Mouse in A House en ljuvlig nätbutik som drivs av Marita. Jag beställde och mannen betalade - så skulle det vara lite oftare. ;-) Marita är så himla rar och omtänksam, hon skickade med två pärlhjärtan i försenad födelsedagspresent. Det var rena julaftonskänslan i måndags när paketet kom.

Boken är fantastisk vacker och inspirationen är på topp inför julen. I dag är det förresten precis 3 månander till julafton. I boken används det trumpeter som dekoration. Nu äger jag tyvärr ingen trumpet men däremot en tvärflöjt(är en avdankad flöjtist). Jag ska måla mitt gamla notställ vitt och lägga flöjten på som dekoration i biblioteket. Kanske blir jag sugen på att spela en druttelutt.*fniss* Sonen har försökt men det var inte så lätt av få ljud i den.;-)



För 2 veckor sen fick vi tillökning i familjen. Han heter Morris och är 9 veckor gammal och är av rasen dvärgvädur. Är han inte bedårande? En riktig liten goding och vi är kära allihop.
Nu bor han i en provisorisk bur på terrassen. Mannen håller på att snickra ihop en stor fin utebur till honom som jag ska måla vit och dekorera. Bilder kommer senare.

Ha en riktigt skön fortsättning på veckan!
kram Camilla
x
PS! Dodo - Maila mig din adress igen så jag kan skicka vinsten - jag råkade radera ditt mail av misstag, sorry!

30 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Grattis vännen i efterskott! Föredrar också sådana där beställningar som du, jag beställer o nån annan betalar ;).

Så du börjar redan komma i julstämning, eller ? *fniss*

Har mailat dig, tisdag funkar! Hör av dig!

Kram

Hem och Lycka sa...

Såna beställningar vill jag också göra ;-) När jag bestämmer vad jag vill ha och nån annan betalar! Underbara saker, hon har verkligen mycket fint. Och såå söt ny familjemedlem! kram

LillaFlisan sa...

Vilket fint inlägg!
Så vackra bilder, som vanligt! (Jag har också spelat tvärflöjt..Ångrar i bland att jag slutade!)
Skönt att höra att du mår bättre! Det har varit en jobbig förkylning har jag förstått av många som haft den. Den verkar vara riktigt envis!

Kaninen är ljuvlig ,vilket litet underbart ansikte och de långa öronen som hänger ner..Förstår att ni är upp över öronen förälskade. Djur har den förmågan...
Massor med kramar från Flisan

Les Cotrions sa...

Hello! Lovely pictures! Your book seems to be very interesting! Welcome to the new member of the family! It's so tender! I had a rabbit too, but unfortunately he died last year!!!
have a nice day!
Hugs,
Vale

Lilla huset på prärien sa...

Det ser härligt ut Camilla - inte länge till jul nu faktiskt. Den där boken skulle jag också vilja ha... och sådana gamla ljushållare! Jättefina.

Ha det bäst!

Kram Jenny

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åh vilka underbara bilder! Det är inte klokt men jag har redan lite jul-längtan hihi

Kram
Mia

ps jättesöt liten Morris!!!

IKT i min vardag sa...

Om det ändå kunde vara så när jag beställer ;-)

Aha! Så det är DET jag kan använda min gamla tvärflöjt till! Jag spela på den kan jag knappt längre ;-)

Kram Linda

Änglahem sa...

God Jul i Stugan!*fniss*....jaa det går rasande fort nu...!
Låter ju jättefint som du planerat med tvärflöjten och notstället! Klart du får spela en trudelett till jul med....

Morris...Herr Morris, vilken sötnos! Töserna tjatar om att dom vill ha varsin...men vi har ju katt! Katt och kanin...vet inte det.

Tack för dina goa ord! Jag kände mig inte så där på topp imorse, men nu är det nya tag för morgondagen!

Ha en skön kväll!
Kram, Ulrika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Heeeej Milla! Länge sedan jag tittade in hos dig känns det som. Min datorskärm dog för några dagar sedan och livet har bara gått utför sedan dess;)

Vad härlig han ser ut lille Morris:)


Oj vilken julstämning du bjuder på! Härligt härligt!

Kram Annica

marita blücher sa...

Hejsan Camilla,
Vilka vackra och stämningsfulla bilder du bjuder på, och tack för de berömmande och rara orden, jag blir både glad och rörd. Tusen tack också för ditt inlägg på min blogg idag.
Jag kan förstå att sötnosen Morris tagit er med storm - han är jättegullig !
Ha det så gott tills vi hörs igen.
Varma kramar/Marita

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Måste börja med att berätta att den fina saltpåsen låg i min brevlåda idag! Blev så glad!! Tack så mycket, den var så fin!
Du bjuder på vackra bilder som vanligt ser jag.. :-) Morris var ju hur söt som helst!

Du har något att hämta inne hos mig!

Kram på dig!

Vit Spets sa...

Helt okej med sådana beställningar :) ljuvliga bilder får ytterligare inspiration till jul! Vilken mysig tillökning Ni fått i familjen...
Kramis
//Siv

chokladblomma sa...

Åh, så bra! Så kan jag också tänka mig och ha det ibland! Mannen betalar mina pynt...:) Dröm vidare A!
Ninen är jättesöt! Goa öron!
Ha det!
Kram

Sara sa...

Hejsan
Vi har också skaffat kanin, er var så söt!
Kram Sara

Marie sa...

Vilka härliga bilder, jag får riktig jullängtan!!! Jag har också julboken, visst är den fin? Massor av inspiration!

Ha en bra torsdag!
Kram Marie

Ps. Morris är en riktig sötnos!

Anneli sa...

Jättefina Bilder.
Fick min "Julbok" i dag - Har Myst med den i soffan.
Kramis/Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken lite sötis ni fått hemma. Tycker att du gjort jättefint vid din entre. SEr så vackert ut. Katten har inte hittat hem än, men vi hoppas att det blir snart.

kram ullis

Anonym sa...

Grattis i efterskott, vilka fina presenter du fick av mannen.
Jag har oxå nyss fått hem den vackra och inspirerande boken så nu lär det knopas en hel del för min del.Visst visar dom mycket fint i den?

Kram Pernilla

Katta sa...

Å vad fint du gjort på de bilderna. Har inte sett i boken men tycker din flöjt är nog så vacker den.Bara tre månader kvar, hjälp.Men jag brukar vägra julen tills första advent nu är det först dotterns födelsedag som gäller sen en massa höståtaganden men när advent kommer bryter det lös ordentligt.vilken söt liten Morris ni skaffat, kram Katta

Millan sa...

Det var inga dåliga presenter du fick.
Herr Morris ser bedårande ut, djur kan verkligen få fram de bästa hos en.

Vecka - Vecka sa...

Tusen tack för den fina saltpåsen som anlände i morse! Jättefin!

Vilken söt kanin! Jättemysig!
Jag väntar såå på julen! Och du har ju bara gjort det för fint!

Kram,Lotta

Grodmamman sa...

Visst vore det härligt om man alltid kunde göra sådana beställningar!=)
Söt kanin också!
Tre månader till jul, jo och innan ska vi avverka barnens födelsedagar. Himla praktiskt att båda fyller i november! NOT!=)
Kram

Frida sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har. Då får man säga grattis i eftersskott och till den fina presenterna. Den boken vill jag verkligen ha. Söt liten kanin!
Kram Frida

Design i tid och rum sa...

hej" tack för titten .Sååå snält man du har ,jag önskar mig också dena Julboken men har aldrig tittat in så jag vet inte vad jag önskar mig?Alla snackar om den, så... då måsta vara fint.kram Dadda

Anonym sa...

hej hej! vilken present du fick, har kollat på den boken och den ger ha-begär :) jag som älskar allt som julen har att erbjuda ska köpa den när plånboken tillåter :) tror inte sambon betalar tyvärr :( jag har aldrig hört talas om det doftljuset du nämner, men ska hålla utkik, chokladdoft säger jag inte nej till haha :)

Morris är ju hur söt som helst, förstår att ni är kära.. mysigt med en ny liten familjemedlem :)

stor kram sara

stina sa...

Helt ok presenter!!! Känns som att jag kommer att bli lite utanför här i bloggvärlden om jag inte också äger den boken! Finns bara en sak att göra ....köpa den!
Vilken liten sötnos ni har fått"!
Trevlig helg ! kram Stina

Helena Dovier sa...

Vilken ljuvlig liten Morris - kan bara tänka mig hur mjuk och len han är :-). Härligt med presenter som man själv får välja ut och någon annan betalar! Stort grattis i efterskott till dig :-).

Kram från Helena

me and alice sa...

Tjingeling och grattis!
Här kommer en hög med efterskottskramar till dig!!
Den julboken ser så himlans mysig ut!! Måste nog önska mig den jag också!
Morris ser helt underbar ut. Vilken liten gosing alltså!!!
Kram /Susanne

Marie sa...

Hej Camilla!

Du undrade vart jag köpt pappret som jag använt till struten? Jag har köpt det av Malin som har butik Unik http://unikkollektion.blogspot.com/

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Levindas Värld sa...

Vilka härliga och vackra bilder du bjuder på :)

Jag ska önska mig boken Franske Stemninger i julklapp jag. Tror jag skippar Julboken faktiskt, har kikat igenom den och ska nog satsa på de andra böckerna istället...hihi!

Men man blir allt lite sugen på julen nu, köpte faktiskt en fattigmanssilverkula idag..hihi!

kram