onsdag 3 september 2008

Destination okänd och sneakpeak

I går tillbringade jag förmiddagen i min blivande lilla butik. Alla lådfronter är målade och nu är det "bara" väggar och nytt golv kvar. Jag har inte bestämt något datum när jag ska öppna men i höst någongång blir det. Det är lite svårt att hinna med allt man vill göra. Jag har så många ideér i huvudet som väntar på att förverkligas. Så mellan tvätt ,städning och barn så smiter jag ner så fort jag kan. Igår passade jag på när barnen var i skolan och gjorde fem ljushyllor med olika texter på.

Ett stort lyft för lådor och luckorna från brunt till svart med vita porslinsknoppar. Det går framåt sakta men säkert.....

Finns det något bättre än doftljus? Mmm, en god doft sprider sig i köket... De här ljusen är från Ikea och jag gillar doften av kladdkaka, bullar och karamellpudding! Dock inte samtidigt...;)




Jag har fått två skyddsänglar av mina goa bloggvänner Annica/ Mitt liv-mina drömmar och Katta/Rost & rosor. Tack snälla ni ! Den lyser verkligen upp en grå och regning dag som denna.

Den skickar jag vidare till

Änglahem

Lottaspace

Wilda stenlyckan

Lantliv i lägenhet

Dröm & vision



På fredag bär det av mot okända mål. Barnvakten är fixad och efter jag slutat jobbet bär det i väg. Vart? Jag har inte den blekaste.. Det är min mamma och hennes man som har ordnat med överraskningen och vi(jag och mannen) har försökt få ur dem i alla fall något men de tiger som muren och avslöjar ingenting. Det ska bli så spännande !!

Stor kram
Camilla
Ps! Dodo - Maila din adress så jag kan skicka vinsten! Ds.

30 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men halloj Milla!

Vad fint det ser ut att bli! Förstår att du försöker stjäla dig en och en annan stund för att kunna gå ner i den blivande butiken. Ljushyllorna ser jättefina ut. Trevliga ord och så vita förstås;)

kraaaaaaaam
Annica

Anonym sa...

Hallå goa Millan!
Jag börjar ifrån slutet...tack så hjärtans innerligt!!! Värmer verkligen mitt hjärta att få en ängel...jag behöver det...det var nära förra veckan att jag förlorade min mamma...men hon kom in till sjukhuset i tid...så allt gick bra till slut...

Ser så mysigt ut på de bilder du visar ifrån din affär...tur att jag flänger en hel del igenom Sverige...kommer ju absolut att besöka din butik...
Låter spännande med resa utan att veta någonting...ska bli kul att få höra vad det bidde...
Stor kram,
Bella

Livet och träning sa...

Vad roligt det låter med en överasknings resa så spännande..
Vilken fin ljushylla du har gjort..
Ha det så bra kram ylva.

Lilla huset på prärien sa...

Hej Camilla!

Så otroligt spännande med en egen butik. Må tro att du myser och mår bra när du går där och målar lite o planerar. Det ska bli så roligt att få följa din resa när du snart öppnar.

Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Vad kul med en överraskning, ska bli roligt att se sen vad det kan ha burit iväg nånstans. Skoj med egen butik också! kram

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Men ååå så glad jag blir!! :-) Har aldrig fått något förut så den här ängeln blir speciell för mig! Du är så snäll och gullig! Tack så mycket!

Så otroligt roligt med din affär, förstår hur det känns med alla ideér i huvudet. Jag höll alldeles nyss på ta över en befintlig affär men vi tyckte de var för dyra på lagret. Så spännande det måste kännas! Blir det nån webbshop också?
Superfina ljushyllor du gjort!

Kram på dig!

Vardagstugg sa...

Vad kul med en ege liten butik, jag förstår at du inte kan slita dig därifrån!

Ska bli spännande att höra var ni får åka eller göra på överraskningen..

trevlig kväll/Annelie

Hagbacken sa...

Men gulle dig, vad du är go´!!!

Tack så hemskt mycket!

Vad spännande med en överraskningsresa! Hoppas ni får trevligt!¨

Kram en däckad (för närvarande, därav lite kort-Linda)

Design i tid och rum sa...

Hej! det är så fint med en egen butik, hoppas och önskar dig allt det bästa i din butik.
Spännande med överasningsresa. Hopas du skriver senare om den..kram Dadda

Sara sa...

Hejsan
Vad roligt att du ska öppna en butik. Jag förstår att du vill pyssla och fixa där. Grattis till ängeln.
Kram Sara

karofina sa...

oj vad kul med butik!! vilken dröm... ska bli kul att se vad det blir :)

då har du nått att se fram emot nu, hemlig utflykt... åh det låter hur kul som helst! är det nån speciell anledning?

kram!

Annica sa...

Hej! Jag har en liten utmaning till dig på denna blogg.

Kram Annica
Mitt liv - Mina drömmar

Grodmamman sa...

Fina ljushyllor du har gjort!
Kul med en överraskningsresa.
Kram

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åh vad fina ljushyllor du gör..jättefint skavda och med vacker text!

Kram
Mia

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Du har en returängel att hämta hos mig om du vill.. Du har ju redan fått den men jag ville ge dig den ändå.. :-)

Kram

Mjuka sa...

Så spännande både med butiken och destination okänd på fredag. Roligt med överraskningar!! Kan förstå att det är pirrigt!!! Ser fram emot att få se lite mer från din butik
kramkram M

Änglahem sa...

Åhh...Milla du är väl härlig du!! En liten skyddsängel till mig!! Så glad jag blev när jag såg den! jooo det är jag ju fortfarande...Glad och Stolt!!


Vad spännande det låter med hemligt äventyr!! Ska bli skoj att få ta del sen av vad det hela bidde!!!.....
Du "tar" väl med dig din skyddsängel vännen!?

Ha en väldigt trevlig och mysig helg!!!
Kramaaar, Ulrika

LillaFlisan sa...

Men så spännande med en ny butik, den måste jag komma och besöka när du öppnar!
Så duktig du är, ljushyllorna är verkligen superfina!
Kram Flisan

chokladblomma sa...

Hej! Eftersom du har en alldeles underbar blogg så har du fått en utmärkelse av mig. Vassego!
Kram A

Södralycke sa...

Ska bli spännande att se hur du får det i din butik sedan! Så fina ljushyllor du gjort!

Ha det bra! Kram Johanna

stina sa...

Det ska bli skoj att se vad det var för överaskning!
Jag måste helt klart ta mig en tur till ikea ....kladdkaka...låter som något som MÅSTE lukta gott!
Ha det så kul på överaskningsdagen!
Kram Stina

Dubbelörn sa...

Finns det något roligare än överraskningar?!

Kan vi inte ses nästa vecka så jag får bli uppdaterad på butiken ;).

Kram

Vecka - Vecka sa...

Tusen tack för skyddsängeln!
Låter så spännande med butik! Vill också!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Malin sa...

Hej hej!
Åh vad spännande med hemlig utflykt =) Vilken tur ni har!
Tycker du gör det så bra som startar en egen butik! Jag hejar på dig!!
Kram Malin

Annelie sa...

Vilken jättemysig blogg du har. Här tittar jag nog in fler gånger. Jag har också spanat in kopparna från Greengate, otroligt fina. Har letat kaffekoppar i 3 år. Kanske på tiden att slå till.

Ha en underbar helg.

Annelie

Vecka - Vecka sa...

Du har någonting att hämta hos mig!
Trevlig helg!
Kram,Lotta

Isabelles moster sa...

Hej. Kikar in och kollar lite på din blogg, väldigt fin!
Vad snyggt det var med svart färg på luckor och lådor och vita knoppar!! Verkligen läckert! Jag har nyss målat om en byrå, vit, och vill ha några snygga beslag m har inte bestämt vilka ännu... Bra att få lite inspiration och ideér!
Ha en bra helg! Kraaam C

Livet och träning sa...

hej igen.
Hoppas att du har det bra.
Du har en liten utmaning inne hos mig om du vill och orkar.
Kram ylva..

Anonym sa...

Vad spännande med en ny butik. Så härligt med en överraskningsresa.
Ni har säkert haft en toppenhelg.
Kram

My Lovely Things sa...

Åh vad roligt att din butik är på g..
kram anna