söndag 28 september 2008

Nymålat!


Helgen har gått i målarfärgens tecken. Jag har målat och målat så jag är precis vitprickig och mannen har sågat och snickrat ihop Morris nya hus. I lördags målade jag väggar, dörrar och fönster i lilla butiken. Oj, vilken skillnad det blir! Från brunt och rosa till kritvitt, så snyggt det blir och vilket ljus, det känns som rummet blir dubbelt så stort! Idag blev kaninhuset klart och det blev också målat i vitt och i en kulör som heter zink. Nu är det bara lite textning och dekoration kvar på det och i morgon blir det inflyttningsfest för Morris. Tyvärr hann jag inte fota innan mörkret kom men jag lovar bilder i veckan.
x
Kram!

25 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig om att det verkligen blir skillnad när det bruna försvinner. Ska bli spännande att se hur Morris hus blev. En färg i kulören zink låter skoj, den blev jag nyfiken på.

Kram Ullis

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Ja tänk vilken skillnad det blir när man målar vitt, jag skulle kunna gå lös i hela lägenheten med vitfärg och pensel om jag fick :-)

Morris blir nog glad över sitt nya vita hus, det skulle då jag bli ;-)

Åååå nu blev jag sugen på att måla, får väl göra det i veckan.

Kram

Dubbelörn sa...

Jag som bara stannade vid tanken på måla i helg *skrattar*.

Har mailat dig om imorgon ;)

Kram

Millan sa...

Jag ler inombords när jag ser den bruna väggen med tillhörande brunt element, hur skönt är det inte att bli av med detta murriga mot ljust och fint. Ska bli kul att se när det är klart.

Katta sa...

Det ser verkligen ljust och fräscht ut med vitfärg.Måste också ta itu med ett par rum här snart men är lite för lat. Kul att Morris får sig ett eget hus med men det måste de väl ha förståss.Spännande med din butik.Ha en bra dag, kram Katta

Sara sa...

Det ska bli kul att se Morris nya hus. Vad skönt att få lite målat i butiken, vitt är ju alltid bra.
Kram Sara

Vardagslycka sa...

Ja, tänk vad lite vitt kan göra underverk!
Ska bli spännande att se kaninens nya hus.
Min mailadr är carinaharju@slottsboden.com

Ha en härlig höstdag!
Kram, Carina

Anonym sa...

Vilken söt kanin! Skall bli kul att få se hans nya hem...kan tänka mig att det blev fint när du fått gå loss med den vita färgen...bilderna ifrån förra inlägget är så julinspirerande...jag får hålla mig i nackskinnet för att inte ta fram julpyssellådan...tänka äpplen...stearinljus...vaniljsås...hööstlöv...för jag måste ju njuta lite av hösten innan jag går igång med julmyset...
Du låter energisk...mår du bättre nu?
Önskar dig en skön vecka!
Stor kram,
Bella

LillaFlisan sa...

Visst är det konstigt att vitt gör att rum känns så mycket större(och renare :-))
(Man ser verkligen skillnaden på bilden längst ner till höger!!!)

Så spännande med Lille Morris nya hus! Hoppas du visar lite fler bilder på Morris också, han är ju så söööt!

Kram Flisan

LillaFlisan sa...

Men gud så knäppt mitt förra inlägg blev.. När jag skrev att det ser rent ut med vitt så menade jag ju naturligtvis INTE att det ser smutsigt ut hos dig!!! (fy så jag uttrycker mig) på bilden längst ner till höger utan att det är stor skillnad på det vita på ena sidan och det bruna på den andra!!!
:-) Hoppas du förstår vad jag menar (skäms förskräckligt)
Skämskramar Från Flisan

Mjuka sa...

Mwn vilken söt kanin!!! Åh så glad han kommer bli för sitt nya hus!!!Härligt det kommer bli när du är färdig med måleriet
kramkram M

Gårdsromantik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Har ju målat en massa nyligen - mössa - eller keps är absolut nödvändigt när jag slabbar runt!

Jag har precis lagt en order på Zinkhusen hos!!!
Hur stort vill du ha - det största var 31 cm.

Kram Maud

Frida sa...

Oj vad du har varit duktig! Det roligate med att måla är ju resultatet efteråt.
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Frida

Grodmamman sa...

Tänker på vår gillestuga när jag ser dina bruna väggar! Där var allt brunt också innan vi gjorde om där. Är helt förundrad över vad denna vita färg kan åstadkomma!=) Och då är det inte ens en färg enligt vissa förståsigpåare!=)
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Målarkludden Milla;)

Härligt att du varit så duktig och kreativ, själv har jag varit så slö den senaste tiden...jag skulle egentligen behöva måla jag med men orken har liksom inte hittat hit...

Härlig vitt i butiken:)

Kram Annica

Anneli sa...

Ska bli spännande och se sen hur det blir - Nyfiken på Kulören Zink.
Kramis/Annelie

Vit Spets sa...

Tack för kommentaren, det värmer... Rött hår är så fint & jag gillar det skarpt :) men nu blev det mörkare brunt med någon ljusare slinga... återgår säkert till rött igen efter ett tag, det gör jag alltid eftersom det är min naturliga hårfärg :)

//Siv

Vecka - Vecka sa...

Vitt är magiskt! Ska bli roligt att se hur det blir då det blir klart!

Kram,Lotta

Pia sa...

Glæder mig til at se billeder af det færdige resultat:-) (ser du ønsker dig Greengate kannan i hvid Claire - jeg har den - men jeg ønsker mig kopperne du har i samme mønster;-)

Kraam

Ofelias Hus sa...

Visst är det nästan magiskt hur stor skillnad det blir när man målar vitt och det blir som en luftigare känsla....
Så mycket fint du visar om julen, jag gillar att det inte finns så mycket rött numera, det blir julstämning ändå, längtar...
Tack för tipset om annonsen på min sida, de flesta tycker som du.
Kram
Anette

Vända blad sa...

Så fint du gör till lille Morris! Vilken helt underbar liten kanin...Vi har två stycken, en gotlandskanin och en långhårig vädur. Mysigt med djur och nyttigt för barnen! Ha en bra dag, kram Maria

Hem och Lycka sa...

Ja, tänk vad lite vit färg kan göra.. Ska bli kul att se resultatet! kram

Södralycke sa...

Hej! Tog en liten paus i tentapluggandet för att kika in till dig. Oj vad jag blev sugen på att sätta igång och måla istället ;) Så fint du fixat på din trappa! Det är också något jag måste ta tag i här hemma! Ha det gott, kram Johanna

Dubbelörn sa...

Hör av dig igen! Nån gång ska vi väl få till det :). Du får väl komma till mig på en fika istället... ;)

Kram