söndag 9 mars 2008

Vårkänslor....

Nu längtar jag efter vårsolen....vad härligt att sitta ute i lä med en kopp kaffe och bara njuta av värmen.
Nästa vecka ska jag byta gardiner i vardagsrummet,från oblekta linnelängder till ljuvligt pastellrosa linnelängder.Jag har fått mani på rosa och grönt,en härlig färgkombination till vår och sommar. Det blir byte av kuddfodral och plädar i sofforna också.Det blir härligt med ljusa textilier i inredningen lagom till påsk...



Det här underbara fatet från Mateus står på mitt köksbord.Det dekorerar jag efter årstid.

5 kommentarer:

Hem & Harmoni Marie sa...

Hej och välkommen till bloggvärlden! Kul att hitta till en ny sida.
Så fina ägg! Hela arrangemangen var stilfullt!
Jag gillar också Mateus porslin!

Ha det gott! Marie

me and alice sa...

Hej och välkommen till bloggvärlden!!!
Visst är matteus porslin fint. Är sugen på några pastelliga fat i rosa mm...
kram Susanne

Karin Lindström sa...

Hej,
Vad kul att du hittade mig, så kunde jag hitta dig! Jag önskar dig också välkommen, är själv ganska ny och det är fantastiskt roligt. Extra roligt med någon i närheten!!
Jätte fina bilder och vackert arrangemang. Jag kommer snart tillbaka och inspireras.
Hälsningar
karin

Marie sa...

Mysiga bilder, jättevackert arrangemang på det fina fatet!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Annie - Annalunda sa...

Välkommen! Vad mycket fint du visar! Jag tycker också jättemycket om Mateusporslin... och tygerna var så härliga!
Jag kommer snart tillbaka... välkommen till mig!

Kram Annie