måndag 30 mars 2009

I glädjens tecken

I fredags hade vi kalas för Gabriel som fyllde 9 år. Lagom till hans födelsedag blev han äntligen av med sitt gips. Lite läskigt var det när han såg de långa stiften som satt rakt ner i handleden. Lyckan var total när gips och stift var väck och han utbrast från hjärtat, -"Vilken jättebra present!" Ibland behövs det inte mycket.

Äggform från Atmosphere, ordlapp och zinkkruka från min butik, fat från loppis.
x
Startskottet för våren är för oss sonens födelsedag. Då blir det sommartid och ljuset återkommer, underbart! Vilken ljuvlig tid vi har framför oss.
tartskottet f
Ha en fin vecka!
kram Camilla

18 kommentarer:

mysiga heestrand sa...

Barn är underbara. Visst är det härligt med sommartid och att vi går mot ljusare och varmare tider.
Fina bilder som vitnar om att våren är på väg.
Kram Marita i Heestrand

Kallholmen sa...

Mysigt med födelsedag och vårtecken.
Rolig den var äggformen från Atmosphere.
Carolina

Nettan sa...

Skönt för han att bli av med gipset & på födelsedagen, kunde inte bli bättre ;0).

Hoppas han fick en mysig födelsedag !

Fint stilleben du gjort med Pärlhyacinter & ägg...

Kram Nettan

Les Cotrions sa...

Hello Camilla! Nice to hear from you! Happy birthday to your son!!! Lovely Spring photos! I can't wait for Summer!
Have a nice week!
Warm hugs
Vale

Anneli sa...

ja det var väl en super present att bli av med det..hälsa Grattis...
Jättefina bilder...
Och visst känner jag mig så jättemycket härligt klokare..hihi
Kramar
Annelie

Jessica sa...

Ja vilken underbar present, hoppas han fick flera bra presenter. Å man hoppas verkligen våren är på väg den kom en sväng men sen försvann den lika fort och minus och snö kom men idag är det hopp om våren igen ha det bra kram jessica

Home No.1 sa...

Jag kan bara instämma i att vi har en härlig tid framför oss!
Kram annica.

Millan sa...

Sommartid är ett så positivt ord att man blir glad bara av att höra det just nu och visst känns det som allt blir ljusare och lättare.
Skönt för honom att det inte gjorde för ont att ta bort gips och stift så han fick en toppendag på sin födelsedag.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vad skönt för grabben att slippa allt gips och sånt!
+ att fylla år.. :) Hans lycko vecka...
Kram Maria

Grodmamman sa...

Verkligen en bra present, att bli av med gipset!:)
Visst är det härligt med våren nu!
Kram

Bella sa...

Grattis till Gabriell, både till nio år och av med gipset!
Förstår att det blev en bra födelsedag!
Vackert arrangemang!
Ha en härlig vecka!
Kramar,
Bella

Vita hjärtan sa...

Så skönt för honom att bli av med gipset lagom till födelsedagen!

Vilka fina bilder du bjuder på! Så vackert arrangemang......!

Ha en bra vecka!
Kram Annemari

Anonym sa...

Halloj Camilla
Det är samma här....länge sen jag var här hos dig så nu har jag en del som ska läsas igen.

Så sonen har varit med om en olycka?
Men vilekn lycka att det blev "helt" på hans födelsedag.

Kram P

Ullis/Leva på landet sa...

Verkligen härligt för honom. Det var väl en bra present. Blev också besviken på Leilas tidning. Hoppas att nästa blir bättre.

Kramar Ullis

Helena sa...

Va kul att de hittade hem till dig också =) De är verkligen sååå söta tycker jag!
TAck för din goa kommentar om lådorna, jo... jag och min pappa är det som snickrar lådorna och sen dekorerar jag lite som jag kommer på! Tycker det är sååå kul och jag bara älskar trälådor (det märks kanske *fniss*) =)
kram H

Vecka - Vecka sa...

Vilken härlig födelsedag! Skönt att gipset fick åka av!

Ha en skön vecka!

Kram,Lotta

IKT i min vardag sa...

Vilken bra present,så skönt att få bli av med det.

Vilka fina saker du säljer!

Kram

Design i tid och rum sa...

Hej!
Vad kul!..
ja, det är på tiden att vi närmar oss solen och sommmar värmen.
Jag behåller X.Du och alla andra som har komenterat har rätt.kramiz Dadda