måndag 27 oktober 2008

Höstlov och vintertid

Höstlovet är här och jag tycker att veckorna går i rasande fart. Den här veckan jobbar jag bara 2 ½ dag och resten av familjen är lediga hela veckan. Vi hade planerat för sovmorgon idag och vad händer....Jag vaknar kl 5.30 och kan inte somna om - aaaah, vad frustrerande! Men det gör inte så mycket, jag har lite att stå i idag. I kväll ska jag ha tjejmiddag här hemma så god mat ska lagas och något gott till efterrätt ska det också bli. Vi är sex tjejer som gick i samma klass på gymnasiet så vi har haft mycket kul tillsammans(och har fortfarande) och känner varandra utan och innan. Vi träffas ungefär en gång i månaden och äter middag och umgås. Vi har känt varandra i 23 år så vi har fått några traditioner, i december har vi julmys med julklappsbyte och i augusti träffas vi med respektive och har kräftskiva, ibland får även barnen vara med.;) Den vänskapen är ovärdelig och vi har kommit att betyda mycket för varandra.

Så här i vintertid(syftar på klockan) vad passar väl bättre än lite ljuspyssel. Dekorerade några blockjus med gammalt papper, snören och kors. Jag har upptäckt att jag har blivit svag för kors i inredningen.

Fr o m nu är det dessa regler som gäller här i huset. Jag kunde bara inte motstå denna härliga skylt - undrar om mannen tycker detsamma?!*fniss*

Äntligen har jag fått hem det nya golvet till butiken, det kommer bli så snyggt!

Tack för alla rara komplimanger om mina linnehjärtan - suger åt mig som en svamp! Det är så himla roligt att ni gillar dem.

Önskar er ett skönt höstlov!

31 kommentarer:

Katta sa...

Vad fina ljus du gjort. Visst är det lätt att falla för kors och andra religiösa symboler i inredningen, själv älskar jag det och det står jag för.Trevlig middag du ska ha i kväll det är verkligen roligt att hqa vänner sen långt tillbaka kvar som man träffar.Gillar skarpt din skylt, den skulle platsa här hemma med, ha en bra dag och en trevlig kväll, kram Katta

Penseldraget sa...

hej camilla
verkligen vackra ljus du gjort,har nu oxo börjat blogga får se hur de går, man lär sig väl med tiden =)
kram pia

Lilla huset på prärien sa...

Det är verkligen härligt att ha sådana tjejkompisar som man håller kontakten med. Det har jag också - fast vi träffas bara någon gång i halvåret. Men varenda gång har vi lika mycket att prata om!

Det kommer bli jättefint med golvet - var försiktig när du lägger det bara, det går väldigt lätt en flisa i kanterna om man bankar för hårt... I know.

Lycka till med både tjejträff o golv!

Kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

SÅ fina ljus du har gjort!
Och kul med tjejträff:)
Ha en fin måndag.
Kram Lallis

Annica sa...

Oh så försmädligt att inte kunna somna om när man vaknar alldeles för tidigt!

SKönt med höstlov, ja jag är ju ledig jag. Hela veckan:) Jag ska njuta av att slippa kliva upp halv fem varje morgon!

Vilka jättefina ljus du gjort!! Romantiska och vackra...
De kommer lysa upp vackert i höstmörkret så här i vintertid:)

Kramkram
Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hoppsan nu var jag visst inloggad på min andra blogg...

Kram igen
Annica

Sara sa...

Hejsan

Vilken underbar skylt, en sådan skulle man ha :-) Ljusen är så fint dekorerade.
Kram Sara

S o F sa...

Tänk vad vanliga vita blockljus blir fina med lite "pynt".

De blev toppen!

Och den där skylten var ju inte dum. Precis som det brukar va. ;)

Ha det gott!

Marina sa...

Här är vi också mycket lediga i veckan. SKönt!
Den där tjejkvällen låter mysig.

Vit Spets sa...

Halloj där!
Så fina ljus blev... här har vi oxå höstlov & försöker pyssla en aning...
Gillar skylten en sådan skulle jag vilja köpa, var har Du hittat din???
Sköt om dig
Kramis
//Siv

LillaFlisan sa...

Lycka till i kväll!


Flisan

Grodmamman sa...

Mysigt med tjejträff!
Fina ljus du har pysslat ihop.
Kram

mysiga heestrand sa...

Härligt med gamla vänner. Det kommer att bli superfint med det vita golvet.
Kram Marita i Heestrand

chokladblomma sa...

Den skylten gillar jag!!
Ha det gott!
Kram

Helena Sjögren sa...

Härlig skylt du hittat , sån skulle man ha . Undrar hur populär jag skulle bli här hemma då ?! :)

Önskar dig en trevlig kväll med dina väninnor.
Ha det gott !

Sara Mårtensson sa...

Hihihi.. vilken härlig skylt! En sån skulle sitta i alla hem! ;-)

Ljusen du dekorerat blev superfina! Hoppas ni hade en trevlig tjejmiddag och lycka till med golvet! Ska bli roligt att se resultatet sen :-)

Kram Sara

Kallholmen sa...

kanon fina ljus!!!
Hjärtarna var som små karameller.

Och skylten den skulle jag bjuda högt för hi hi
Kram Malin

Vit Spets sa...

Hiihi!
Hur kunde Du veta att vi springer i pyjamas halva dagen :)

Kramis
//Siv

Malin sa...

Hej!
Vilken härlig skylt =)
Jättefina ljus du pyntat!
Kram Malin

Unknown sa...

Vilka underbara ljus Camilla!
verkligen superfina. Hoppas middagen var toppen som vanligt.

Ha nu ett skönt höstlov med familjen och lägg golvet nästa vecka. Viktigt att slappa lite oxå, eller hur? :)

Nu ska jag gå och öppna vår butik - inlägg med andra ord. Spännande!

Kram Malin :)

Adoridarling sa...

Vad kul med tjejmiddag!
Det finns en utmaning till dig på min blogg!
kram Maria

Anonym sa...

Oj vilket underbart vackert pyssel. Så fint det blir!

Dubbelörn sa...

Kan vi inte göra ett nytt försök nästa vecka? I helg åker vi till Stockholm för ett besök till graven. Har varit o inhandlat ett vackert mosshjärta som de ska dekorera med lite rött för kärleken :).

Varma kramar

Hagbacken sa...

ÅÅÅ så fina ljus du gjort...önskar en nygammal räv...

Penseldraget sa...

hej camilla jag har utmanat dig kika in hos mig..
kram pia

Södralycke sa...

Så fint du fixat med ljusen! Gillar den där skylten skarpt också :)

Trevlig helg på dig! Kram Johanna

Anonym sa...

Vänskap är ovärdelig...den får man hålla levande om det skall fungera...önskar er en härlig kväll!
Underbar ljusdekorationer och friskt vågat med utmanande skylt!
Stor kram,
Bella

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga ljus du har gjort. Hoppas att tjejkvällen blev riktigt lyckad. Låter som om ni har så skoj tillsammans. Skönt att få vara lite ledig också.

Ha det bra!
Kram Ullis

Lina sa...

Vilken fin blogg du har! Jag gillar Sörmland och det kan hända att vi flyttar dit i framtiden. Jag kommer säkert på besök hit snart igen!
Hälsningar, Päivi

IKT i min vardag sa...

Härligt fina ljus! Hoppas tjejträffen blev mysig, härligt att hålla kontakten och vänskapen vid liv så länge :)

Hoppas ditt höstlov var skönt och mysigt iövrigt.

Kram på dig

Anonym sa...

Ååååhh! En sådan skylt vill jag ha, var har du fått tag på den??
Kika gärna in på min blogg: http://blackstone.driftig.nu
Missa inte erbjudandet som kommer senare i veckan...